Įdomūs faktai apie kvepalų pramonę

Įdomūs faktai apie kvepalų pramonę>

Kvepalų pramonė yra plati ir turi ilgą istoriją, kupiną įdomių faktų bei paslapčių. Norite sužinoti daugiau? Tada skaitykite toliau. Šiame straipsnyje surinkome įdomiausią informaciją, susijusią ne tik su pačiais kvepalais, bet ir su jų gamintojais.

Įdomūs faktai apie kvepalų pramonę, kurių galbūt nežinojote

Kvepalų pramonėje slypi daugybė įdomių faktų. Štai keletas iš jų:

  • Kvepalų pramonė turi turtingą istoriją, siekiančią senovės laikus. Tokios civilizacijos kaip Egiptas, Graikija ir Roma naudojo kvepalus ne tik kaip asmeninės higienos priemones, bet ir ritualuose bei gydymo tikslais.
  • Kvepalai neturi galiojimo datos, tačiau jų kvapas laikui bėgant kinta. Dėl šios priežasties rekomenduojama juos naudoti per 3–4 metus nuo įsigijimo ir tada pakeisti naujais.
  • Žodis „kvepalai“ kilęs iš lotyniško posakio „per fumum“, kuris reiškia „per dūmus“. Šis pavadinimas siejamas su Romos imperatoriaus Nerono prabangiomis šventėmis, kurių metu fontanuose tekėjo rožių ir jazminų aliejai, skleidžiantys aromatą ore.
  • Tiksli pirmųjų kvepalų atsiradimo data nėra žinoma, tačiau pirmoji žinoma chemikė ir parfumerė buvo Tapputi, gyvenusi Mesopotamijoje apie 1200 m. pr. Kr.
  • Šiuolaikiniai kvepalai, pagaminti iš eterinių aliejų ir alkoholio, atsirado 1310 m. ir buvo sukurti karalienei Elžbietai. Jų sudėtyje buvo rozmarinas, čiobreliai ir verbenos.
  • Daugelis šiandieninių kvepalų gaminami ne iš natūralių ingredientų, o iš sintetinių junginių, kurie imituoja gėlių, vaisių ir kitų kvapų natūralias natas.
  • Be tradicinių kvepalų, rinkoje taip pat populiarėja niche kvepalai. Jie skirti išrankiems ir drąsiems klientams, kurie ieško kažko unikalaus ir netradicinio. Niche kvepalų gamyba labiau orientuota į kūrybiškumą nei į komercinį pelną, o kai kuriais atvejais ji gali būti net avangardinė.

Perkamiausi kvepalai – Chanel No. 5

restižinis prekės ženklas Chanel yra viena iš žymiausių kvepalų pramonėje. Jo istorija prasidėjo 1910 m., kai pagrindinis dėmesys buvo skiriamas modai. Tačiau viskas pasikeitė 1921 m., kai Chanel pristatė savo ikoninius kvepalus Chanel No. 5, sukurtus garsaus parfumerio Ernest Beaux Prancūzijos Grasse regione – kvepalų sostinėje.

Chanel No. 5 išpopuliarėjo, nes išsiskyrė iš kitų tuo metu vyravusių kvepalų. Dauguma jų buvo vadinamieji soliflorai, imituojantys tik vieno žiedo kvapą, todėl daugelis aromatų buvo labai panašūs.

Norėdama sukurti kažką visiškai naujo, Gabrielle Chanel pavedė Beaux sukurti sudėtingą, iš daugelio natų sudarytą kvapą. Šis drąsus eksperimentas pasiteisino – jis padėjo suformuoti visiškai naują kvepalų kategoriją, kuri iki šiol išlieka populiari visame pasaulyje.

Ar žinojote, kad…

… Chanel No. 5 populiarumą stipriai paveikė sumani rinkodara? Gabrielle Chanel suprato, kad geriausias būdas išgarsinti savo kvepalus ir paversti juos prabangos simboliu – pasitelkti žinomas asmenybes.Pirmoji didelė žvaigždė, prisidėjusi prie Chanel No. 5 sėkmės, buvo Marilyn Monroe, kuri 1960-aisiais tapo reklaminės kampanijos veidu. Jos legendinė frazė, kad ji miega vilkėdama tik Chanel No. 5, pavertė šiuos kvepalus nesenstančiu elegancijos ir moteriškumo simboliu.

Dior J'adore sudėtyje yra daugiau nei 80 ingredientų

Dior J'adore yra vieni iš populiariausių kvepalų, kuriuos siūlo šis garsus prekės ženklas. Be elegantiško, moteriško flakono, primenančio ašaros formą, šie kvepalai išsiskiria ir savo turtinga sudėtimi.

Dior J'adore sudėtyje yra net daugiau nei 80 skirtingų ingredientų, tarp kurių – bergamotė, santalmedis, jazminas, kraujo apelsinas ir rožė. Šis sudėtingas ir harmoningas aromatas yra puikus pasirinkimas kiekvienai moteriai, vertinančiai prabangius ir daugiapakopius kvapus.

dior--jadore-infinissime-parfumovana-voda-pre-zeny

šaltinis: Koku.lt

Ikoninis flakonas – Guerlain Shalimar

Prekės ženklas Guerlain garsėja ne tik savo unikaliais kvapais, bet ir išskirtiniais, kruopščiai sukurtais flakonais.

Shalimar – tai kvepalai, kurių flakono forma ir raštai įkvėpti Šalimaro sodų bei jų nuostabaus kraštovaizdžio. Jo vėduoklės formos kamštelis simbolizuoja amžiną grožį ir grakštumą, primindamas vandens fontanų eleganciją, kurie puošia šiuos legendinius sodus.

CK One – pirmieji unisex kvepalai

1994 m. prekės ženklas Calvin Klein sukėlė tikrą revoliuciją kvepalų rinkoje, pristatydamas pirmuosius unisex kvepalus, tinkančius tiek vyrams, tiek moterims.

Nors iš pradžių daugelis skeptiškai vertino šią naujovę, CK One greitai užkariavo pirkėjų širdis. Jo didžiulį populiarumą įrodo ir tai, kad per pirmąsias 10 dienų nuo pasirodymo rinkoje buvo parduota kvepalų už daugiau nei 5 milijonus dolerių, o 1990-ųjų viduryje jų metinė apyvarta siekė maždaug 90 milijonų dolerių.

Ar žinojote, kad…

… kvepalai ant odos laikui bėgant keičiasi ir vystosi? Kiekvienas kvapas susideda iš trijų sluoksnių – viršutinių natų, širdies natų ir bazinių natų, kurios atsiskleidžia palaipsniui.Viršutinės natos yra lengvos ir trumpalaikės – jų kvapas išnyksta greičiausiai.Širdies natos, kurios dažnai būna žolelių, gėlių ar prieskonių, išlieka ilgiau ir tampa ryškiausios, kai išgaruoja viršutinės natos.Bazinės natos, kurias sudaro tokie ingredientai kaip mediena, ambra ar muskusas,yra patvariausios – jas geriausiai galima užuosti praėjus kelioms valandoms po kvepalų užpurškimo.Dėl šios priežasties tas pats kvapas gali skirtingai atsiskleisti priklausomai nuo kiekvieno žmogaus odos tipo ir kūnochemijos!

Yves Saint Laurent ir legendinio „Opium“ kvepalų gimimas

Prekės ženklas Yves Saint Laurent siūlo daugybę prabangių kvepalų, tačiau vieni iš garsiausių – be abejonės, Opium.

Įdomus faktas – visą jų kūrimo procesą prižiūrėjo pats Yves Saint Laurent. Jis aktyviai dalyvavo kvapų kompozicijos ir flakono dizaino pasirinkime, taip pat prisidėjo prie reklaminės kampanijos kūrimo, kurios veidu tapo garsi modelis Jerry Hall.

Dėl šio ypatingo dėmesio detalėms ir drąsios rinkodaros Opium tapo vienu iš ikoninių ir labiausiai aptariamų kvepalų istorijoje.

saint-laurent-black-opium-parfemovana-voda

šaltinis: Koku.lt

Kvepalai, išplėtę Nina Ricci mados namų veiklą

Garsūs mados namai Nina Ricci iš pradžių gamino tik drabužius, tačiau siekdami išplėsti savo verslą ir pasiekti daugiau moterų, 1948 m. pristatė kvepalus L'Air du Temps.

Vos per trumpą laiką šie kvepalai tapo vienais populiariausių rinkoje ir išgarsino Nina Ricci ne tik Prancūzijoje, bet ir visame pasaulyje. Dėl savo subtilaus, moteriško aromato ir ikoniško balandžiais puošto flakono jie išlieka klasikos simboliu iki šių dienų.